Föreläsare: kriskommunikation och krishantering

Jag föreläser ofta för ledningsgrupper, kommunikationsavdelningar och styrelser. Jag talar på konferenser, undervisar på Berghs School of Communication och föreläser på chefsnätverket Close.

Jag har även stått på SVT-scenen i Almedalen och debatterat med Uppdrag Gransknings Janne Josefsson och Sophia Djiobaridis och menat att förnedringsjournalistik med offentlig avrättning som affärsidé är något helt annat än att utkräva ansvar. Och jag har debatterat om mediedrev och vilka konsekvenser det får för de som drabbas, bland annat i en panel om #metoo tillsammans med Fredrik Virtanen, journalist (tidigare Aftonbladet) och Åsa Linderborg, kulturchef på Aftonbladet.

Vill du inspireras och ta med dig konkreta verktyg? Tema:

  • Så undviker du förtroendekriser
  • Krishanteringens grunder och framgångsfaktorer
  • Så gör du när drevet går – praktisk krishantering
  • Så hanterar du mediedrev
  • Medielogik och mediedramaturgi – så jobbar journalister
  • Ditt medieframträdande – så hanterar du journalister
  • Sociala medier – så gör du när drevet går
  • Förebyggande krisarbete – krisgruppens sammansättning och krisrutiner

Resumé, keynote på tvådagarskonferensen Kommunikation Offentlig Sektor:  “Du är ett proffs, bland det bästa jag har hört! Och här kommer kommentarerna i utvärderingen efter din keynote på tvådagarskonferensen Kommunikation Offentlig Sektor: Programmets bästa och mest inspirerande föreläsare och innehåll. – Enkelt och konkret. Något vi kan börja jobba på direkt. – Kanske den proffsigaste föreläsaren. Tydligt, pedagogiskt och väldigt lärorikt. – Viktigt och trovärdig, henne ska vi anlita. – Bästa föredragningen jag hört om krishantering.” /Resumé, Josefin Ekman, projektledare

Företagsuniversitetet, heldagsutbildning i kriskommunikation: ”Supergrattis till så fina utvärderingar för kursen i Kriskommunikation! 4,9 i genomsnitt blir svårslaget! Dessutom med kommentarer som “Bästa kursledaren jag någonsin haft”, “Mycket duktig kursledare, erfaren och duktig pedagog”, “Mycket engagerad, konkreta verktyg och tips”. /Företagsuniversitetet, Lotta Eriksson

Region Västmanland, heldagsutbildning om förtroendekriser: “Jag är så imponerad av Jeanettes kunskap och erfarenhet, och synnerligen sympatiska person! Alla var jättenöjda med Jeanettes heldagsutbildning om förtroendekriser och mediehantering. Tusen tack för en intressant och väl genomförd dag!” /Region Västmanland, Malin Anneteg, Kommunikationsenheten

Ability Partner, keynote på konferensen Framtidens press- och mediehantering: “Vi hade glädjen att presentera Jeanette som talare på konferensen Framtidens press- och mediehantering. Hon bjöd på mycket energi, inspiration och konkreta verktyg för effektiv krishantering. I utvärderingen fick hon strålande betyg! 4,6 av 5 – långt över snittet för konferensen (4,2) – och med följande kommentarer: Jeanette var i en klass för sig. Väldigt konkret och tydlig. – Jeanette var helt klart bäst. – Jeanette sticker ut, hennes handfasta tips kommer jag att ha mycket glädje av.” /Ability Partner, Frida Carlsson, projektledare

Berghs School of Communication, föreläsare: ”Känn dig supernöjd! Din föreläsning fick det högsta betyget 4,83 av 5 möjliga.” /Elisabeth von Sydow, kursansvarig ”Kommunikation och PR” – ”Tack för en strålande insats på min kurs. Eleverna tyckte att din lektion var konkret, bra och inspirerande. ‘Bäst hittills!’ var reaktionerna.” /Erica Wigge, kursansvarig ”PR och kommunikation”

Mediedrev och förtroendekriser med Jeanette-Fors-Andrée.

Kriskommunikationsexpert

Jeanette Fors-Andrée på Webbdagarna

Krisexpert

Jeanette Fors-Andrée, krisexpert

Jeanette Fors-Andrée, kriskonsult

Jeanette Fors-Andrée, kriskonsult

Jeanette Fors-Andrée, kriskonsult