- www.dn.se – Nytt rykte om Nokiabud – DN.SE
8 June 2011 – Spekulationerna kring ett eventuellt Nokiabud fortsätter. Förra veckan pekade uppgifter på att Microsoft var på väg att köpa upp Nokia. Idag ryktas det om ett bud från Samsung. Min forskning visar hur farligt Samsungs agerande är: För att dämpa spekulationerna skickade bolaget ut ett pressmeddelande där man avböjde att kommentera uppgifterna. Detta kommer att förvärra spekulationerna och leda till flera allvarliga konsekvenser. I det här läget vill marknaden fylla sitt informationsgap. Kommunicerar inte Samsung eller Nokia på ett tillfredsställande sätt kommer snacket att växa sig oproportionerligt stort. - www.dn.se – Problem hela veckan för Saab – DN.SE
8 June 2011 – Och Saab:s problem fortsätter. Och underleverantörerna är fortfarande drabbade. Många av dem är oroliga för framtiden och ställer sig kritiskt mot Saab:s överlevnad. Underleverantörer som inte har fått betalt vågar inte spela med, vilket innebär att Saab saknar flera avgörande komponenter. Produktionsstopp är det som gäller.Att underleverantören Lear som är helt beroende av Saab dragit sig tillbaka signalerar en stark reaktion. Det är att sätta press på Saab:s ledning att hitta snabba men långvariga lösningar.
- youmewe.se – Internet är fantastiskt, även om några försöker skrämma oss att tro något helt annat | You. Me. We.
8 June 2011 – Snyggt inlägg! Människor med en negativ syn på internet kritiserar ofta nätet för att förvärra mobbning, trakasserier, påhopp osv. Men dessa problem har alltid funnits. Nya medier och nya kanaler utnyttjas för all typ av mänsklig interaktion, och vi kan alltid försöka använda nätet till vår egen fördel genom att kommunicera öppet och ärligt. Internet är inte grunden till våra problem. - computersweden.idg.se – Google omdirigerar trafik från Kazakstan – Computer Sweden
8 June 2011 – Google har tidigare kritiserat Kina för censur på nätet. Nu ställer sig Google mot Kazakstans myndigheter av liknande skäl. Jag tycker om Googles attityd i frågan; att bolaget är så tydligt med hur man ser på utvecklingen och vad man vill stödja/förhindra. Det är inte många företag som vågar eller har resurser nog för att ta ett seriöst samhällsansvar (CSR).
Jeanette kommenterar – 8 June 2011
3 svar