Tillbaka som föreläsare på Berghs och mina pass om krishantering och medielogik. Den här hösten föreläser jag på tre olika kurser: PR och medierelationer, Kommunikation och PR samt Internkommunikation.
Det är givetvis jättekul att föreläsa på skolan som i år utsetts till världens bästa reklamskola i Cannes stora reklamtävling Cannes Lions. Priset gör Berghs till en av de mest belönade skolorna någonsin efter två tidigare utmärkelser. Och framför allt är det kul att undervisa i en miljö där fokus ligger på att lösa verkliga problem och utmaningar.
Jag har varit föreläsare i två år på Berghs och innehållet i mina pass är alltid konkreta med exempel på framgångsrik krishantering och misslyckad krishantering, komponenterna i ett bra medieframträdande och vilka fallgropar man ska undvika i sin mediehantering. Studenterna får med sig verktyg som de kan använda sig av i sitt nuvarande arbete eller i sina framtida roller inom kommunikation och PR. Ofta har också studenterna själva erfarenheter som vi kan analysera och utvärdera.
Lämna ett svar