Intervjuas i Acandos CIO Update


I senaste numret av Acandos CIO Update intervjuas jag om kommunikationens roll i förändringsprocesser. Jag besvarar frågor om varför kommunikation med kunder och leverantörer är viktigt och ger några tips och råd kring hur företag kan förbättra sin strategiska kommunikation. Läs intervjun i sin helhet här! Ett kort utdrag kommer här nere.

”Hur ska man då undvika att negativa handlingar sker vid en förändringsprocess?

Jeanette menar att det finns konkreta metoder för hur man ska handskas med kommunikation på ett företag. Kommunikation under en förändringsprocess ska vara något som man arbetar strukturerat med och inte något som sker ad hoc. Frågor som när? Till vem? Vad? Och av vem? Är viktiga att besvara och görs lämpligen i en kommunikationsplan, som även ska ge stöd till alla medarbetare. Ofta är det medarbetarna som har den vardagliga kontakten med kunder och leverantörer och då är det väldigt viktigt för dem att veta vad de får säga och hur man vill förmedla budskapet.”

Lämna ett svar