Kriskommunikation – en heldagsutbildning


Via Företagsuniversitetet håller jag imorgon en heldagsutbildning i kriskommunikation. Kursen är praktiskt lagd och berör alltifrån hur du undviker förtroendekriser och hur du gör när drevet går, till kriskommunikation i sociala medier.

De senaste åren har präglats av flera förtroendekriser av omfattande karaktär. Aldrig tidigare har företagets förtroendekapital och rykte varit så sköra.

Den granskande journalistiken blir allt intensivare, medieklimatet blir allt hårdare och kunder ställer högre krav på transparens och korrekt agerande. I sociala medier sprids kritik och spekulationer som ringar på vattnet.

Samtidigt är krishantering väldigt komplexa processer, som få har praktisk erfarenhet av. Även den mest vana personen får tunnelseende när problemen hopar sig, när den berömda reptilhjärnan slår till så att du inte kan tänka klart eller fatta hållbara beslut.

Kursen ger dig konkreta verktyg för att undvika och hantera förtroendekriser; från strategiskt viktiga vägval till handfasta råd i ditt operativa arbete! Kursen innehåller också övningar och moment där du tillsammans med mig diskuterar din organisations befintliga rutiner.

Lämna ett svar